Tuinkeur geeft hoveniers tips hoe om te gaan met klanten

    Tuinkeur heeft op haar website tips geplaatst voor hoveniers om met de huidige omstandigheden om te gaan. Tuinkeur-directeur Jelle Westra stelt dat in eerste plaats altijd de officiële kanalen moeten worden gevolgd en noemt de adviezen ‘Handelen met Gezond Verstand’.

    Het gaat om de volgende vijf maatregelen:

    Maatregel 1: Neem vooraf telefonisch contact op met die klanten waar je aan het werk wil gaan. Leg uit dat jullie vooralsnog aan het werk gaan met de volgende mededelingen:

    -Dat het team in de tuin geen contact opneemt/maakt met de relatie tijdens het werk,
    -Dat het team zijn eigen eten en drinken bij zich heeft en dit, gezien de omstandigheden, buiten dan wel in hun eigen bus nuttigt. Dus men hoeft het team niet te voorzien van het een en ander,
    -Voor wc en dergelijke zullen de hoveniers gebruik maken van eigen faciliteiten,
    -Dat het team vooraf is geïnstrueerd over alle hygiënische voorzorgsmaatregelen.

    Geeft een klant aan dat men het werk liever uitstelt, dan hier akkoord mee gaan.

    Maatregel 2: Laat het team zoveel mogelijk rechtstreeks naar de klus gaan.

    Maatregel 3: Er zijn wellicht collega’s die schoolgaande kinderen hebben en dus hier vrij voor vragen. Hoe doe je dat als werkgever?

    -Collega’s kunnen wellicht uren tegoed opnemen wat nog resteert,
    -Men kan een snipperdag/uren opnemen die in de toekomst gecompenseerd gaat worden met extra uren in het seizoen,
    -Overleg met elkaar.

    Maatregel 4: Werknemers met ziekteverschijnselen direct naar huis laten gaan. Ziek melden via de gebruikelijke manier.

    Maatregel 5: Bij lopende offertes, gesprekken inzake ontwerpen en inrichtingen contact opnemen met de klant. Het is sowieso een mogelijkheid om de diverse stukken af te geven aan de klant en vervolgens telefonisch een en ander toe te lichten.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties