Azië centraal in lente-inspiratie Bloemenbureau Holland

    Deze week markeert de start van een nieuw seizoen: de lente. Voor Bloemenbureau Holland reden om de consumentenwebsites Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl onder te dompelen in voorjaarsinspiratie.

    In tal van artikelen, fotografie, DIY’s en een video staan ideeën voor bloemen en planten in combinatie met wonen, eten en fashion. De inspiratie voor het lentedossier is hanami: een Aziatische openluchtpicknick als de lente begint.

    In het verleden werd voor trends vooral naar het westen gekeken, maar vandaag de dag is Azië een inspiratiebron. Het continet wint met haar eeuwenoude tradities en verfijning weer terrein van het sobere minimalisme van de Scandinavische bovenburen.

    Bloesemboom

    In Japan is er een oud gebruik waarbij mensen de schoonheid van bloemen, en dan met name Sakura (kersenbloesem), aanschouwen tijdens een hanami, een openluchtpicknick onder een bloesemboom. Hanami vindt in Azië plaats als de kersenbloesem de lente aankondigt. BBH heeft zich hierdoor laten inspireren en een vertaalslag gemaakt naar een westerse variant: een binnen/buitenbrunch waarbij de deuren wagenwijd open staan en gehoopt wordt op verwarmende zonnestralen. De kersenbloesem, chrysanten, magnolia’s en andere typische lentebloemen en planten zijn het middelpunt in het nieuwe lentedossier.

    Online verspreiden

    De komende maanden wordt het lentedossier regelmatig aangevuld met nieuwe inspirerende artikelen. Het beeldmateriaal en de video zijn met naamsvermelding kosteloos te gebruiken voor online doeleinden.

    Bron en foto: Bloemenbureau Holland