Campagne Vind je plantmatch start in september

    VBW, Waterdrinker en Bloemenbureau Holland starten begin september met de campagne Vind je plantmatch! Met een korte plantentest kunnen consumenten ontdekken welke kamerplanten het beste bij hen passen.

    De campagne loopt de hele maand september en heeft als doel om het aantal plantenfans te vergroten en de verkoop van groene kamerplanten bij de bloemist te stimuleren. De test bestaat uit drie tot vijf vragen over stijl, smaak en de verzorging van planten en knipoogt naar online datingtesten. Kies niet op uiterlijk is de boodschap, maar vind de ‘botanische ware’ en ga voor een echte plantenmatch. Uit de test rolt een plantentype: de hippe pronkplanter, het oeps-hij-moet-water-type, het gezond groen-type of de groene stekker. Uiteraard zijn bij elk plantentype bijpassende kamerplanten geselecteerd. Bloemenbureau Holland promoot de plantentest via Mooiwatplantendoen.nl en bijbehorende socialmediakanalen.

    Inhaken op de campagne

    Door de planten uit de test bij elkaar te zetten, promotiematerialen op de winkelvloer te gebruiken en naar de test te linken via social media wordt herkenning bij de consument gecreëerd. Met behulp van de korte vragen uit de test kan ook op de winkelvloer eenvoudig achterhaald worden wat voor plantentype een klant is.

    Bron en foto: Mooiwatplantendoen.nl

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties