Droogtetolerantie speelt in assortiment en bij afzetkanalen

    Veredeling en selectie op zogenoemde hittebestendigheid of droogtetolerantie is niet nieuw. Immers, de meeste veredelingsbedrijven willen opereren op alle internationale productiegebieden. Door wijzigingen in het klimaat wereldwijd is de focus er wel op geïntensiveerd. Verder groeit de vraag vanuit de afzetkanalen.

    Ook dit jaar worden, net als in voorgaande jaren, worden hitterecords gebroken. Voor Nederland is dit voorjaar het zonnigste voorjaar ooit. Zolang deze records aan de orde zijn, verklaart volgens Ton de Bresser, Sales areamanager bij Selecta, waarom hittebestendige en droogtetolerante rassen steeds belangrijker worden.

    Een toenemend aantal retailers ziet brood in het aanbieden van droogtetolerant sortiment. Vooralsnog zijn bijen en vlinders op de winkelvloer een veel belangrijker thema. Maar met de droogte van de afgelopen drie jaar lijkt droogte als thema op termijn onontkoombaar. „We kunnen de droogte niet blijven ontkennen”, zegt bijvoorbeeld Erik de Jong, inkoper bij tuincentrumketen Oh’Green.

    Lees zowel het artikel over droogtetolerant assortiment als het PLUS-artikel uit 2019 over toenemende belangstelling voor dit assortiment in het digitale magazine van de Bloemisterij.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties