Duurzaam product steeds belangrijker op Duitse markt

    De verwachting is dat bij Duitse consumenten de vraag naar duurzaam geproduceerde bloemen en planten de komende jaren zal toenemen. Duitse retailers nemen hierop een voorschot en schroeven de duurzaamheidseisen richting hun leveranciers verder op.

    Uit diverse onderzoeken blijkt dat momenteel zo’n 20% van de Duitse consumenten rekening houdt met duurzaamheid bij de aankoop van bloemen en planten. Naar verwachting zal dit percentage de komende jaren stijgen. „We zien op consumentenniveau een duurzaamheidstrend die op steeds meer bedrijven in de keten zijn uitwerking zal hebben”, zegt Andreas Löbke van het Duitse onderzoeksbureau Co Concept.

    Retailers schroeven hun duurzaamheidseisen richting leveranciers op. Foto: Wendy Venhorst

    Retailers schroeven eisen op

    Dat op consumentenniveau duurzaamheid een toenemend belangrijk thema is, zorgt er voor dat retailers hun eisen richting leveranciers opschroeven. Diverse Duitse supermarktketens, waaronder Lidl en Aldi, streven naar 100% dekking van hun leveranciers met GGN oftewel een GLOBALG.A.P-nummer.

    Lees meer over de eisen die Duitse retailers stellen in De Boomkwekerij 23. Dit nummer ligt 8 november bij abonnees op de mat. Het artikel is vanaf die datum ook te lezen in het digitale magazine.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties