FloraHolland voert bloemenvolume naar China op

    FloraHolland heeft de handel in bloemen op China opgeschaald. FloraHolland biedt niet langer alleen tijdens feestdagen bloemen aan op ‘bloemen e-commerce platforms’ in China, maar jaarrond. Uiteindelijk wil de veiling voor leden een marktaandeel van 20 tot 35% van de Chinese bloemenimport verwerven: jaarlijks 120 miljoen stelen.

    „We gaan nu zorgen dat het volume omhoog gaat en wekelijks leveren”, zegt programmadirecteur Guido de Wit deze week in het Vakblad voor de Bloemisterij. In 2018 gaat de veiling verder voor groei en dan gaan mogelijk de Nederlandse handelsbedrijven gebruik maken van de Chinese infrastructuur van World Flower Exchange. De animo bij klanten van FloraHolland is er zeker, weet De Wit.

    De ambitie van de veiling is om de Chinese markt te openen voor haar leden en partners. Dat houdt in dat binnen een paar jaar een substantieel deel van de Chinese importmarkt voor bloemen verzorgd moet worden door bloemen van de veilingleden. De Wit noemt een percentage van 20% tot 30% van de Chinese bloemenimport. Dit gaat om 120 miljoen stelen.

    Momenteel wordt er door exporteurs vanuit Nederland jaarlijks voor zo’n €50 miljoen aan bloemen geëxporteerd naar China.

    De bloemen van leden worden aangeboden op zo’n tien bloemen e-commerce platforms. Een deel wordt bezocht door bloemisten, een ander deel door consumenten.

    De bloemen die FloraHolland de afgelopen tijd naar China verhandelde komen van leden uit diverse landen. Volgens programmadirecteur Guido de Wit werden er voornamelijk rozen, tulpen, boeketvullers en seizoenbloemen verhandeld. Tulpen kwamen uit Nederland, rozen uit Kenia, boeketvullers uit onder andere Ethiopië uit en seizoenbloemen uit Israël.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties