Floridaypri

    0

    ‘Zal ik even met je meekijken om te zien waar het fout gaat?’ Dat lijkt mij een goed plan. ‘Kijk, ik maak een kloklevering aan. Ik kies de Verzend- en de Veillocatie, de Veildatum en Veilgroep worden automatisch ingevuld en dan klik ik op Volgende stap. Ik kies een Artikel, Baya, en dan klik ik een variant aan.’

    ‘Zo!’ roept ze, ‘daar staan veel varianten! Dat zijn er wel 20!’ Het was niet het punt waarop het fout ging, maar ik ben blij dat ze erover begint, want dit werkt ook al niet handig nee. ‘Ja,’ zeg ik, ‘het lijkt misschien wel slim om al die varianten op te slaan, maar het zou gewoon veel gemakkelijker zijn om de drie sorteringsvakjes van lengte, gewicht en rijpheid naast elkaar te zetten, zodat je die achter elkaar kan invullen. En dan niet onthouden, maar elke brief weer blanco beginnen! En daarachter een vakje waarmee je de partijfoto kiest.’

    Ja, soms raak ik er gewoon een beetje depri van. In februari stopten we met EfficeKweker omdat SDF Codema er geen Floridaysoftware voor ontwikkelt. We kregen het aanbod om op een ander programma over te stappen, maar omdat het nu in Floriday ook mogelijk is om leveringen aan te maken leek het me handiger om dat te doen. En dus maak ik vanaf maart alle klok- en directe verkoopleveringen via dat platform.

    Maar echt waar, ik heb nu dus twee keer zo lang werk als voorheen. En waar dat hem in zit? Ja, dat weet ik wel. Ten eerste gaat alles online. Je bent dus afhankelijk van je internetverbinding. Voor het maken van één levering moet je al een stuk of vijf, zes verschillende schermen door. Dat kost tijd. Bovendien werkt het niet zo intuïtief als het oude programma. Daar ging je met enters naar de verschillende vakken. Dat werkte snel en logisch. Nu is het zoeken. Naar de juiste variant. Heb ik de goede foto wel? Waarom zegt-ie nu dat het niet op de kar past? Het past wel! En elke levering moet je weer van voren af aan beginnen. Zó omslachtig.

    Je zal in juli vakantie willen vieren en het aan je vervanger uit moeten leggen…

    Kees van Egmond

    Lees hier meer columns van Kees

    Reageer op dit artikel

    avatar