Vakblad voor de Bloemisterij Veilingklok Klok is het meest interessante commerciële instrument

    Klok is het meest interessante commerciële instrument

    0

    In december of begin januari presenteert Royal FloraHolland de uitkomsten van de discussie Versterk de klok. In Brazilië heeft men zo de eigen manieren om de veilingklok sterk te houden. Het bestuur van Veiling Holambra vindt de klok dermate belangrijk dat de tarieven voor klok, bemiddeling en webshop gelijk zijn. „De hele markt kijkt naar de klok. De klok zet de prijs.”

    Algemeen directeur André van Kruijssen schotelt allereerst wat cijfers voor. Het aandeel van de klok in de omzet is 33%. 80% van de omzet van Veiling Holambra wordt gerealiseerd door planten. De omzet van bloemen wordt voor 45% via de klok gerealiseerd. Het klokaandeel van de plantenomzet is 30%. In 2017 was de veilingomzet €175 miljoen, rekent hij voor. Groot is het aandeel van de klok in de omzet derhalve niet. „De klok is voor ons belangrijk als vormer van de prijs”, zegt Van Kruijssen. „De klokomzet neemt niet af. De klok groeit dit jaar met 13%, de totale omzetgroei is 12%.”

    Proceed to read this article?

    Login as member

    Your benefits

    • Access to premium articles
    • Our weekly newsletter
    • Six times a year a digital magazine on myfloribusiness.com
    • On all mobile devices and on the web.
    Arie-Frans Middelburg
    Arie-Frans Middelburg werkt sinds 2002 als redacteur bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Hij schrijft onder meer over veilingen, logistiek en ontwikkelingen in de sierteelt in het buitenland.

    Reageer op dit artikel

    avatar