Kwekers: ’Wat geleverd is aan Bakker, is betaald’

    Diverse kwekers zeggen dat Bakker hun leveringen volgens afspraak netjes heeft betaald. Ze hopen dat het noodlijdende postorderbedrijf snel weer operationeel is.

    Het is tenslotte hoogseizoen voor de postorder, en verschillende kwekers – die anoniem willen blijven – zeggen dat ze nieuwe producten voor levering klaar hebben staan.

    „Leuk is anders”, reageert een rozenkweker, die nu overweegt zijn teeltplan te wijzigen. „Ik denk dat Bakker te laat schakelde naar onlineverkoop.” Wat geleverd is, wordt volgens de kweker altijd betaald. Dat gaat via CNB. „In zes termijnen per jaar.”

    Een coniferenkweker heeft tot december aan Bakker geleverd. Daarna is hij zelf gestopt. „Omdat de afroepen steeds kleiner werden. Bijvoorbeeld zes trays op een Deen: dat schiet niet op. Het was voor mij onrendabel geworden.”

    Een heesterkweker is onaangenaam verrast door de situatie bij het postorderbedrijf. „We weten wel dat de transitie van bestellen uit een catalogus naar online moeizaam loopt, maar we hebben een goede klantrelatie met Bakker opgebouwd.”

    Met leveringen aan het postorderbedrijf heeft die kweker „best wat omzet gerealiseerd, maar onze bedrijfszekerheid komt nu gelukkig niet in gevaar. Hopelijk is dat ook zo bij andere kwekers.”

     

     

    Since 2000 Arno Engels has been editor of De Boomkwekerij, Dutch magazine for hardy nursery stock. Since 2018 he is also Floribusiness editor. He was brought up connecting with horticulture, studied horticulture and worked at several nurseries in the Netherlands, United Kingdom and New Zealand.
    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties