Vakblad voor de Bloemisterij Merchandising moet merk Magical Hydrangea versterken

    Merchandising moet merk Magical Hydrangea versterken

    0

    Er was al Magical hortensia potgrond op de markt, maar daar zijn nu mest, blauwmaker, een schep, een kussen, een snoeischaar, een emmer, handschoenen en een paraplu bijgekomen, allemaal in hetzelfde bloemenpatroon. „Door een soort lifestyle neer te zetten, hopen we de merkbekendheid van Magical Hydrangea te vergroten. In merchandising gaat niet de meeste promotie-input zetten, maar het draagt wel een steentje bij is onze verwachting”, aldus marketingspecialist Sandra van der Knaap.

    Op Plantarium pakte het telerscollectief van tuinhortensia’s in ieder geval groots uit door een van de zes Houses of Inspiration volledig voor zijn rekening te nemen.

    • Red Ametist

    Er werd slechts een nieuw ras geïntroduceerd: Red Ametist. Eindelijk een echte rode variëteit in het assortiment, aldus Van der Knaap die sterk is, goed houdbaar en mooi doorkleurt. De eigenschappen waar alle tuinhortensia’s van Magical Hydrangea om bekend staan.

    De ’150 dagen challenge ’ is ook succesvol, meldt Van der Knaap. De actie waaraan vooral 400 Nederlandse en Duitse consumenten meedoen, startte op 3 april en eindigt 1 september. Zij kregen gedurende de periode verzorgingstips en –tricks. De respons via sociale media, met name Facebook, in mindere mate Twitter, was boven verwachting. De reacties uit Nederland en Duitsland waren vergelijkbaar: de verbazing dat met weinig verzorging de tuinhortensia zo lang in bloei blijven en doorkleuren.

    Peter van Leth
    Peter van Leth is vakredacteur politiek en economie bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Verdere aandachtsgebieden zijn personeelsbeleid, gewasbescherming, veredeling, groene, perk- en kuipplanten.

    Reageer op dit artikel

    avatar