Nieuw digitaal platform Floranti focust op zichtbaarheid producten

    In het Vakblad voor de Bloemisterij van deze week is er aandacht voor Floranti: weer een nieuw digitaal platform voor de verkoop van bloemen en planten. Een van de initiatiefnemers is Maurice van Winden, tevens directeur van Codema SDF. Het platform staat los van dat bedrijf. „Samen met vier andere ondernemers heb ik een nieuwe cooöperatie opgericht. De tuinbouw is groot geworden door samenwerken en dat gedachtegoed omarmen we. De producten in deze sector verdienen een beter podium.”

    Van Winden geeft aan dat Floranti focust op goede zichtbaarheid en vindbaarheid van de producten. „Met Floranti vallen producten op, of ze nu net nieuw op de markt zijn of al langer een succesnummer zijn. Het sluit aan op wat de gebruikers van een dergelijk platform willen. ”

    Van Winden realiseert zich dat Floranti niet uniek is in het bundelen van het aanbod van telers. „Floranti verwerkt transacties en maakt gebruik van de bestaande (infra)structuren. „We vinden dus niet opnieuw het wiel uit. De financiële en logistieke stromen laten we over aan de gevestigde partijen.”

    Aanbod bundelen is dus niet uniek. Maar wat dan wel?

    Van Winden: „Wij willen vooral de kweker beter gaan positioneren. Bij ons ligt de focus op vindbaarheid. We willen het product niet laten ondersneeuwen in de massa. Er worden veel nieuwe producten en concepten bedacht die nu nagenoeg onzichtbaar blijven. De verschillen tussen kwekers en hun afzonderlijke producten worden steeds groter, maar dat komt eigenlijk helemaal niet uit de verf op de huidige digitale systemen. Op Floranti kunnen telers zelf bepalen waar zij in het systeem komen te staan.”

    Meer over Floranti in het Vakblad van vrijdag as.

     

     

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties