Ondernemershelpdesk VHG ook open voor niet-leden

    Branchevereniging VHG stelt in het belang van de hele sector haar Ondernemershelpdesk ook open voor niet-leden die vragen hebben over het coronavirus en de consequenties voor de bedrijfsvoering.

    VHG-directeur Egbert Roozen: „Heel Nederland is nu in de greep van het coronavirus. Ook ondernemers in onze sector hebben op allerlei manieren met dit virus te maken. Zij zitten met tal van vragen, zoals: Welke maatregelen kan ik nemen om mijn bedrijf onder de gegeven omstandigheden door te laten draaien? Hoe ziet een noodplan eruit? Wat betekent dit voor mijn medewerkers? Wat moet ik communiceren met mijn klanten? Wat kan ik doen als ik ineens minder werk heb? Hoe moet ik, in het uiterste geval, arbeidstijdverkorting aanvragen? Bij onze Ondernemershelpdesk komen hierover veel vragen binnen. We hebben intussen veel informatie en handvatten beschikbaar om op al deze vragen een antwoord te bieden.”

    Ondernemers kunnen bellen naar 030-659 55 50 of een e-mail sturen naar ondernemershelpdesk@vhg.org.

    Op de website van de VHG staan diverse links en documenten met voor ondernemers relevante informatie. Het gaat om informatie van een noodplan voor je onderneming, tot gegevens over hygiëne binnen het bedrijf. Ook is hier de handreiking van VNO-NCW, MKB-Nederland en AWVN te vinden.

    Roozen: „Deze coronacrisis is ongekend. Als VHG staan wij voor onze groene sector en willen wij ondernemers een flinke steun in de rug geven om deze onzekere tijd door te komen. We maken ons er met de juiste ondersteuning en informatievoorziening sterk voor dat dat gaat lukken.”

    Voorbeeldbrief

    VHG heeft voor ondernemers een brief opgesteld waarmee zij opdrachtgevers kunnen informeren over de maatregelen die zij nemen in het kader van het beperken van het coronavirus. Vooral om opdrachtgevers gerust te stellen en te voorkomen dat zij de uitvoering van werkzaamheden tot nader orde uitstellen.

    Download de voorbeeldbrief hier.

    Uitstellen werkzaamheden

    VHG Ondernemershelpdesk ontvangt signalen uit het werkveld dat opdrachtgevers, naar aanleiding van de corona-aanpak van de Rijksoverheid, verzoeken om de uitvoering van werkzaamheden tot nader orde uit te stellen.

    Dergelijke verzoeken roepen direct allerlei vragen op. Om een goed beeld krijgen van de omvang en impact van deze ontwikkelingen, en de informatie- en ondersteuningsbehoefte die als gevolg daarvan ontstaat, doet VHG een peiling onder de leden. Alle leden ontvangen een mailing met een korte vragenlijst.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties