Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Schiphol zit aan haar max: bloemenimport slachtoffer

    Schiphol zit aan haar max: bloemenimport slachtoffer

    0

    FloraHolland vreest als marktplaats minder aantrekkelijk te worden, omdat er mogelijk op korte termijn minder bloemen geïmporteerd kunnen worden uit het buitenland  De reden hiervoor is dat Schiphol aan het maximum van haar capaciteit zit. Dit blijkt uit een item van het NOS-journaal gisteravond.

    Grootste slachtoffer van het capaciteitsgebrek van Schiphol lijkt het vrachtvervoer te gaan worden, omdat het personenvervoer voorrang krijgt.  Slottijden worden bovendien steeds belangrijker. AirBridge Cargo, de tweede grootste vrachtvervoer na KLM op Schiphol  raakt 13 van haar 23 vluchten kwijt per oktober. Als een ander slachtoffer wordt de import van bloemen genoemd.

    In het NOS-journaal zegt Edwin Wenink, Ketenlogisitiek FloraHolland, dat de veiling gebaat is bij de import van rozen en andere bloemen van over de hele wereld. „Als die bloemen niet meer naar ons toe komen dan hebben we niet meer het breedste en diepste assortiment en dan zijn we als marktplaats minder aantrekkelijk.”

    Bekijk hier het item op het NOS journaal, het begint op minuut 16.

     

     

    Arie-Frans Middelburg
    Arie-Frans Middelburg werkt sinds 2002 als redacteur bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Hij schrijft onder meer over veilingen, logistiek en ontwikkelingen in de sierteelt in het buitenland.

    Reageer op dit artikel

    avatar