Treeport: ’Zonder PR-soneel zijn we nergens’

    Goede, enthousiaste medewerkers zijn de beste reclame die we kunnen hebben voor het werken in onze bedrijven. Personeel is een essentiële schakel in een gezonde boomteelt. Die boodschap was te horen tijdens een openbare online bijeenkomst van Coöperatieve Vereniging Treeport Zundert op 20 januari.

    Tijdens de bijeenkomst gaven een aantal Treeportleden hun visie op personeelsbeleid in de boomkwekerij en het imago dat van invloed is op de toestroom van nieuwe medewerkers. Ook was er aandacht voor het project Perspectief op Werk, een nieuwe service die Treeport haar leden gaat aanbieden.

    Annelies van de Wetering, personeelsadviseur van Alfa Accountants & Adviseurs geeft als tip: „Denk eens wat vaker aan subsidies voor instromers. Er zijn potten geld beschikbaar, maar je moet de weg weten.”

    Greenfluencers

    „De boomkwekerij blijkt voor veel van mijn klasgenoten en vrienden verrassend, veelzijdig en uitdagend”, zegt kwekerszoon Niels Huijbregts in een toelichting op de campagne ’Groen zeker Doen!’. Verder vertellen Greenfluencers Nannick Dictus en Daan Jochems welke berichten uit de boomkwekerij zij op sociale media zetten.

    Conclusie van de avond: „In de boomkwekerij moeten we toewerken naar PR-soneel. Goede, enthousiaste medewerkers zijn de beste reclame die we kunnen hebben voor het werken in onze bedrijven. PR-soneel is een essentiële schakel in een gezonde boomteelt!”, aldus de organisatie.

    Kijk hier de online Treeport-bijeenkomst terug.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties