Hortipoint Dynaplant brengt potcalla als cadeau-artikel op de markt

    Dynaplant brengt potcalla als cadeau-artikel op de markt

    0

    De potcalla staat al eeuwen symbool voor geluk. Kwekerij Dynaplant grijpt dit aan om aan de planten meer beleving toe te voegen. Verschillende emoties die geluk oproepen zullen binnenkort op het etiket en verpakking worden gecommuniceerd. „We hopen hiermee een betere omzet en omloopsnelheid te genereren voor de handel en retailers”, aldus verkoper Jasper Zuidgeest.

    Het verhaal van Dynaplant begint op het korfbalveld. Al kijkend naar hun kinderen raakten Martin van der Lugt en Peter Varekamp daar voor het eerst met elkaar aan de praat over hun kentia’s, paprika’s en ambities. De twee mannen konden goed met elkaar overweg en uiteindelijk besloten zij in 2002 samen met kwekerij Dynaplant te starten. In het begin produceerden zij kentia, dendrobium en clivia. Vandaag de dag maakt dat laatste product nog steeds deel uit van het assortiment, maar inmiddels is de hoofdteelt potcalla. In 2003 kwam dit product in beeld en door de jaren heen hebben zij zich hierin steeds verder gespecialiseerd. Van de tien miljoen stuks die jaarlijks op de veiling worden aangevoerd van dit product, neemt Dynaplant een groot deel voor zijn rekening.

    Cindy van der Zwet
    Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

    Reageer op dit artikel

    avatar