Home Hortipoint Helianthus Sunsation verwacht groter marktaandeel met 2.0

Helianthus Sunsation verwacht groter marktaandeel met 2.0

0
Helianthus Sunsation verwacht groter marktaandeel met 2.0

Sunsation, de stuifmeelloze helianthus-serie, vindt zichzelf opnieuw uit. De 2.0-lijn bloeit langer en beter door volgens kwekers. Hiermee hopen ze het marktaandeel te vergroten, net als met getopte, vollere planten.

Sunsation maakt zo’n 97% uit van de pothelianthus-markt. De testen met de nieuwe 2.0-lijn zijn veelbelovend. Kweker Sjaak Buijs: „Zijknoppen komen beter uit en ze bloeien langer door. Met bemestings- en remstrategieën proberen we het product verder te verbeteren. Net als met verpakkingen en waterbuffers.”

Niet dat het de populaire zonnebloem aan aandacht van de consument ontbreekt, maar handel en retail vinden het soms een lastig product. Vanwege de waterbehoefte en vergelend blad. Ook getopte Sunsations scoren op dat gebied beter, blijkt uit een test bij tuincentrum De Carlton. Marcel Koene: „Van de presentatietafel met getopte en ’gewone’ Sunsations, pakt de consument veel eerder de getopte plant met vijf bloemen mee, terwijl die een stuk duurder is. Ze blijven lang mooi op de winkelvloer, tonen voller en vragen minder arbeid.” Volgens Buijs volgen er ook testen met getopte Sunsations 2.0.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties