Hortipoint TPN kiest nieuw marketingbureau

    TPN kiest nieuw marketingbureau

    0

    Het bestuur van Tulpen Promotie Nederland (TPN) heeft de samenwerking met Concept Factory na vijf jaar beëindigd. Paul Ras van Sense marketing & more zal samen met TPN de activiteiten voor 2019 gaan coördineren, waaronder de Nationale Tulpendag in Amsterdam.

    „Het is tijd voor nieuwe, frisse ideeën en contacten. De promotie van tulp kan wat ons betreft nog grootser en intensiever”, aldus voorzitter Arjan Smit van TPN. De tulpenpluktuin op de Dam blijft het voornaamste evenement, maar TPN, opgericht door ruim 500 tulpenbroeiers, richt zich in principe op de wereldwijde promotie van de tulp. Daarvoor zoekt zij samenwerking met diverse partijen. „Daarom is het nuttig dat we via Paul Ras met nieuwe contacten in gesprek raken.”
    Rond september moeten de promotieplannen voor het komende tulpenseizoen grotendeels klaar zijn. De basis is er volgens Smit. Bovendien viert TPN op 19 januari 2019 alweer zijn 8e tulpenplukdag in Amsterdam en bij deelnemende winkeliers. Het draaiboek ligt dus in grote lijnen klaar. Het thema voor 2019 is ook al bekend: Flower Power, met als ondertitel ’connecting people’ om duidelijk te maken dat tulp er voor iedereen is. Ook volgend jaar sluit TPN in zijn thema dus aan bij Keukenhof. „De samenwerking met Keukenhof is voor beide partijen waardevol. Hopelijk gaat de samenwerking met het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen) en andere partijen ook weer slagen”, aldus Smit.
    Wederom pluktuin in België
    Een succesvolle samenwerking was er afgelopen seizoen in België, waar in Antwerpen een tulpenpluktuin verscheen. Die pluktuin komt er in 2019 weer, gelijktijdig met het evenement op de Dam in Amsterdam. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) heeft al aangegeven dat zij de pluktuin ook in 2020 wil organiseren.
    In Duitsland, het grootste afzetgebied voor tulp, is nog geen pluktuin. TPN is wel bezig om in dat land rond half maart een actie met tulp te organiseren. „Ook aan het einde van het broeiseizoen is promotie voor tulp zinvol”, geeft Smit aan. De kans op een pluktuin in Duitsland blijft voor hem aanwezig. „Maar dan wel samen met een andere partij, net zoals in België. Zo’n partij kan een stad zijn, maar ook een exporteur.”

    Hans Neefjes
    Hoofdredacteur Hans Neefjes is sinds december 1999 werkzaam bij het Vakblad voor de Bloemisterij.

    Reageer op dit artikel

    avatar