Facebook sponsort tuin op Chelsea Flower Show 2019

Sociale-mediagigant Facebook sponsort een tuin op de Chelsea Flower Show 2019 in Londen. Dit maakte de Royal Horticultural Society woensdag 28 november bekend.

In The Facebook Garden: Beyond The Screen staat het thema ’connectivity’ centraal. Het ontwerp benadrukt de mogelijkheden die Facebook biedt om met mensen van overal in de wereld in contact te komen en daarmee maatschappelijke veranderingen in gang te zetten.

Kustbeplanting
De tuin is ontworpen door Joe Perkins. De tuinontwerper heeft vaker tuinen ontworpen voor RHS-shows, maar altijd in samenwerking met anderen. Dit is de eerste tuin waarvan hij de hoofdontwerper is. Met een kustbeplanting en water wil hij de boodschap van Facebook benadrukken. Perkins maakte woensdag zijn solodebuut bekend op Instagram:

Joe Perkins - Facebook - Chelsea Flower Show 2019

IKEA
Een tweede opvallende showtuin op de Chelsea Flower Show is die van IKEA. Samen met de Britse interieurarchitect Tom Dixon heeft het woonconcern een showtuin ontworpen voor het Great Pavilion. In de tuin laten zij zien hoe je met allerlei high-tech technieken zelf je groenten en fruit kunt verbouwen in de stad:

Tom Dixon - Chelsea Flower Show 2019 - IKEA

Veerkracht natuur
Naast bovengenoemde tuinen zal op de show onder meer weer een tuin van Andy Sturgeon te zien zijn voor hoofdsponsor M&G Investments. In zijn ontwerp zet Sturgeon de veerkracht van de natuur centraal. Voor datzelfde thema koos Sarah Eberle in haar tuin voor The Forestry Commission. Andere bekende ontwerpers die hun opwachting maken op de show zijn Chris Beardshaw, Jo Thompson, Jody Lidgard en Paul Hervey-Brooks. De RHS Chelsea Flower Show 2019 vindt plaats van 21 t/m 25 mei in Londen.

Foto: Shutterstock

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties