Beste meneer Bol

    Allereerst de complimenten. Voor uw unieke verkoopformule, uw onbeperkt lijkend reclamebudget, uw vrolijk muziekje, bobo…bobobobobob, bobo…bol punt com! En natuurlijk voor het feit dat u nu een online tuincentrum bent!

    Daar worden wij heel blij van. Want het is al lastig genoeg in onze sector met die exporteurs die omvallen of in ieder geval op het randje balanceren.

    En het feit dat u online bent, dat scheelt ook. Niks zo irritant als wachten in het gangpad van zo’n oldskool tuincentrum op onze oudere medemens die probeert de te kleine lettertjes op het etiket te lezen. Of sterker nog: wachten in de rij terwijl ze proberen de auto in te steken op het parkeerterrein. Nee, dat gaat digitaal een stuk makkelijker. Ik kan er zo snel langs scheuren dat ik ze niet eens zie. Fijn ook dat ik online kan pinnen. Scheelt weer een onverschillige kassajuffrouw.

    En u stapt op een prima moment in. Wij beginnen in onze sector al echt aan het feit te wennen dat we heel veel tijd kwijt zijn aan het invoeren van ons assortiment in de diverse webshops. Waar we vroeger onze ellenlange voorraad respectievelijk prijslijsten per post konden versturen, zetten we het nu digitaal klaar voor onze klanten. Maar u snapt natuurlijk ook wel dat het voor ons moeilijk is om dit tijdens het verkoopseizoen continu te blijven aanpassen.

    Hoe pakken wij onze samenwerking verder aan? Zal ik u toch maar mijn sortimentslijst mailen? Compleet met beladingen per kar en meerprijzen bij afname van minder dan een kar? En dat we dan wekelijks even bellen wat nog beschikbaar is? Zodat u zelf kunt selecteren wat online goed loopt? Daar heb ik geen kaas van gegeten. Zal ik er meteen foto’s bij doen? Wij hebben in onze sector van die handige fotovoorschriften; u kent het wel, het moet een witte achtergrond zijn en met zo’n schattig lineaaltje erbij. Echt wervend. Misschien kunt u die digitale blauwe prijssticker dan wel even over die geknoeide potgrond plakken, dat staat toch net even wat netter.

    Alvast bedankt voor de investering in het digitale tuincentrum meneer Bol. Als u het niet kan, wie dan wel.