’Droogtetolerant sortiment kan extra verkoop opleveren’

    Met de droogte van vorig jaar én die van dit jaar lijkt droogte als thema op de vloer van het tuincentra op termijn onontkoombaar. „We kunnen de droogte niet blijven ontkennen”, zegt bijvoorbeeld Erik de Jong, inkoper bij tuincentrumketen Oh’Green.

    Vooralsnog zijn bijvoorbeeld bijen en vlinders op de winkelvloer bij tuincentra een veel belangrijker thema, maar een toenemend aantal retailers ziet brood in het aanbieden van droogtetolerant sortiment.

    Een echt concept dat op droogtetolerantie inspeelt is volgens De Jong nog niet op de markt, maar hij ziet hiervoor zeker kansen. Hij heeft bij de mogelijke ontwikkeling ervan een voorkeur om dit onder het label van Oh’Green te doen. „Ik ben er zeker in geïnteresseerd om dit samen met een kweker op te pakken. Het moet écht extra verkoop opleveren en ik denk ook zeker dat dat kan. De verwachting is immers dat droge en warme zomers vaker gaan voorkomen. Dat moeten we niet langer ontkennen.”

    Erik de Jong, inkoper bij het Belgische Oh’Green ziet kansen voor het aanbieden van droogtetolerant sortiment.

    Lees meer over ontwikkelingen in concepten voor droogtetolerant sortiment in De Boomkwekerij 17 met hierin reacties van onder andere GRS-retail, Griffioen Wassenaar en het Belgische Aveve. De Boomkwekerij 17 ligt vanaf 16 augustus bij abonnees op de mat.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties