’Dit is de richting die we met z’n allen op moeten’

    De transformatie van Bloemenbureau Holland in volle gang. Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe organisatie en koers van Bloemenbureau Holland. „We moeten dit doorzetten. Als we niks veranderen, kunnen we er net zo goed mee stoppen”, aldus bestuurslid Marcel Zandvliet.

    De handel betaalt sinds drie jaar weer mee aan de promotie en zij willen dat de collectieve promotie meer gaat aansluiten op de praktijk. Ron Fransen van Levoplant, ook bestuurslid bij Bloemenbureau Holland, denkt dat er inderdaad meer uit de promotie gehaald kan worden. „Zo’n actie met Valentijn met een Cupidrone is fantastisch en daarmee creëert de promotieorganisatie bereik bij consumenten. Maar wat kunnen telers en handelaren daar concreet mee? Nu zijn wij niet altijd tijdig op de hoogte van de campagnes om deze ook op de winkelvloer te kunnen activeren. Als er na zo’n actie niks gebeurt, is dat zonde.”

    Momenteel wordt er gezocht naar een sectorpromotor. Deze man of vrouw is nog niet gevonden, maar zal op korte termijn worden aangesteld. Onder de sectorpromotor gaan twee uitvoeringsorganen vallen. Eén is het vertrouwde Bloemenbureau Holland. Daarnaast komt een marketing-activatie-team te staan. Dit zijn een aantal specialisten die gaan nadenken over wat telers en handelaren nu nodig hebben om campagnes te activeren. Dit nieuwe team moet ook nog gevormd worden. „Al met al heel wat plannen en wijzigingen, maar dit is de richting die we met z’n allen op moeten. De verandering gaat niet van vandaag op morgen en er moet inderdaad nog een hoop gebeuren. Maar het is belangrijk dat we dit doorzetten om zoveel mogelijk effect te hebben van onze sectorpromotie”, besluit Zandvliet.

    Lees meer hierover in Bloemisterij nummer 48, dat op 1 december verschijnt.

    Ron Fransen (links) van Levoplant en Marcel Zandvliet van Dutch Flower Group. Beiden bestuurslid van Bloemenbureau Holland. Foto: fotomel.nl
    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties