’Postorderbedrijf Bakker.com in financiële nood’

    Regionale kranten melden dat Bakker.com, het grootste groene postorderbedrijf van Europa, in financiële nood verkeert.

    Volgens onder andere Haarlems Dagblad heeft Bakker uitstel van betaling aangevraagd. Het postorderbedrijf zou het personeel naar huis hebben gestuurd, maar wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk.

    Vol ingezet op onlineverkoop

    Tot afgelopen najaar was Paul Geraeds algemeen directeur, marketeer en voorheen marketingdirecteur bij Center Parcs Europe. Onder zijn leiding zette Bakker de afgelopen jaren vol in op onlineverkoop.

    Geraeds zei in 2015 tegenover De Boomkwekerij dat Bakker niet veel merkt van online concurrentie door webshops van kwekerijen en tuincentra, omdat die qua grootte niet te vergelijken zijn met Bakker. „Bakker heeft al 70 jaar ervaring met verpakken en verzenden, doet dat heel goed en goedkoper dan een tuincentrum. Doordat we grote aantallen computergestuurd verwerken.”

    In 2015 en de jaren ervoor behaalde Bakker €150 miljoen omzet en 4 miljoen orders per jaar. De meeste orders werden destijds nog via de papieren catalogus behaald. In 2015 werd 10% van de omzet via webshops (in 21 landen) behaald; dit percentage zou groeien.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties