’Tuinroos bij Intratuin weer sexy maken’

    Intratuin wil samen met de Cultuurgroep voor rozen en rozenonderstammen het imago van de tuinroos verbeteren. Dat kwam vrijdag naar voren bij Intratuin in Elst, tijdens de jaarvergadering van de cultuurgroep onder secretariaat van Anthos.

    Bij Intratuin is de verkoop van tuinrozen de laatste jaren sterk afgenomen, zei Niels Feller van de keten. „We willen de tuinroos via de presentatie op de winkelvloer weer sexy maken.”

    Vertrouwen terugwinnen

    Intratuin wil het vertrouwen bij klanten in tuinrozen terugwinnen. Daarvoor wil Feller met de cultuurgroep meedenken. Dat sluit aan bij het actieplan van de cultuurgroep getiteld ’De roos als koningin van de tuinplanten op de kaart’.

    Afgelopen najaar sprak de cultuurgroep hierover ook al met postorderbedrijf Bakker, die ook weer meer tuinrozen wil verkopen.

    Foto: Hester van Gent/Anthos