Tweede editie Flower Expo Polen

    Na het overlijden van de directeur van Flower Expo Poland, Nico de Jager, heeft mede-eigenaar en partner, Francine van Wijk, besloten de organisatie van de beurs voort te zetten. De tweede editie van Flower Expo Poland vindt plaats van 31 augustus tot en met 2 september in de Expo XXI te Warschau, Polen. De beurs wordt wederom tegelijkertijd en in samenwerking met de groenbeurs Green Is Life georganiseerd.

    De actieve werving van deelnemers is onlangs van start gegaan en de eerste inschrijvingen zijn binnen. GREENN organiseert dit jaar wederom het Holland collectief en heeft deelname van Mullers Bloemzaden, OZ Export, Van den Bos Flowerbulbs, Deliflor Chrysanten en Zentoo bevestigd. Colviveros organiseert dit jaar een Colombiaans paviljoen en zijn er inschrijvingen binnen van Colibri Flowers, Brandkamp, Dekker Chrysanten, Dillewijn Zwapak, Duif International, Green Connect, Koen Pack, Optimal Connection, Van Dijk Flora, Barile Flower Service en Bart Kwiaty Polska.

    Bloemistendemo’s

    Om bezoekers te enthousiasmeren de beurs te bezoeken, wordt ook dit jaar samengewerkt met PR-bureau SIGMA International in Warschau. De bezoekerspromotie richt zich op bloemisten, retail en groothandelaren. De samenwerking met Green is Life bestaat uit het vergroten van het bezoekersaantal door het samen optrekken in de promotie en organiseren van een gezamenlijk seminar programma.

    Tevens wordt er nauw samengewerkt met de Poolse Bloemisten Associatie SFP, voor het opzetten van een bloemisten-inspiratie paviljoen waarin kwekers en handelaren hun producten kunnen laten verwerken in een presentatie en een demonstratieprogramma met internationale floral designers. Het seminarprogramma zal zich op doelgroepen als retailers en groothandelaren richten. Sprekers als de directeur van Bloemenbureau Holland, Marc Eijsackers, hebben zich al aangemeld om kennis te delen met het vakbezoek.

    Achtergrond van de beurs

    Zylen to Zycie (Green is Life) organiseert dit jaar de 25ste editie- een jubileumjaar- en richt zich op buitengroen: bomen, struiken, perkgoed, buitenplanten en landschapsarchitectuur.

    Aan deze bestaande beurs is in 2016 een nieuwe beurs toegevoegd: Flower Expo Poland. Deze beurs richt zich op bloemen, binnenplanten en aanverwante producten als vazen en potterie. De eerste editie vond plaats in september 2016 en had een bezoekersaantal van 17.468, dit was een stijging van 9,5% ten opzichte van het jaar daarvoor. In totaal waren 72 exposanten in de nieuwe bloemen- en plantenhal aanwezig, afkomstig uit 13 landen.

    Ambassadeurs & supporting partners

    SIGMA PR-bureau Warsaw, de Poolse bloemisten associatie (Stowarzyszenie Florystów Polskich), de Nederlandse Ambassade in Warschau, de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB), Floribusiness en Floral Moments zijn onze actieve partners en ambassadeurs en zetten zich actief in om de bekendheid van de beurs te vergroten.