Alstroemeriakwekers stemmen voor productspecifieke promotie

    Maar liefst 88% van de Alstroemeriakwekers stemde op 14 december voor productspecifieke promotie. Daarmee is er voldoende draagvlak om gezamenlijk op te trekken.

    De stemmen vertegenwoordigden ook 88% van de omzet in de productgroep Alstroemeria. Met het promotiegeld gaan de kwekers bloemisten in Nederland en Duitsland inspireren en vertellen over de unieke eigenschappen van hun lang houdbare product. ‘We gaan de bloemist vertellen over het brede assortiment en de veelheid aan kleuren’, aldus Gerard Gardien, projectleider Markt en Product bij Royal FloraHolland.

    Bloemenagenda
    De eerste activiteiten in het kader van Alstroemeriapromotie vinden plaats in februari als de bloem op de Bloemenagenda staat. Bloemisten krijgen waar nodig ondersteuning met promotiemateriaal. Het promotieplan loopt van 1 januari 2017 t/m 31 december 2019.

    Bron: FloraHolland | Foto: Könst Alstroemeria