Arie Bouman lanceert nieuwe rozenlijn samengesteld door dochter

    De Plantarium-stand van Arie Bouman Tuinplanten valt niet alleen op omdat het veruit de grootste is van de vakbeurs. Het bedrijf introduceert er ook de nieuwe rozenlijn Corinne’s Choice. Corinne Bouman, dochter van de kweker, legt haar keuzes uit.

    Waarom een nieuwe rozenlijn?

    „Het sortiment rozen is heel groot, en als je dat vanuit consumenten bekijkt: wat zijn dan mooie rozen? Zij zien op tuincentra niet wat goede of slechte rozen zijn. Onze insteek was daarom eerst: we laten de top van het sortiment zien, het beste van het beste. Dat is onze collectie Queen of Queens geworden, de ’koninginnen onder de koningin der bloemen’. Vervolgens bedachten we om ons hele sortiment onder Corinne’s Choice te brengen met als motto: een roos voor iedereen.”

    Display van Queen of Queens: volgens Bouman ’het beste van het beste’.

    Bestaat Corinne’s Choice dan niet uit de beste rozen?

    „Het zijn alle rozen die we kweken, van licentievrije rassen als ’Dame de Coeur’ en bodembedekkende rozen, tot aan de de top van de tuinrozen. Denk hierbij aan rassen van veredelaars als Tantau, Kordes, Meilland en David Austin. Bij alle rozen vertellen we een duidelijk en eerlijk verhaal: in 50 tot 75 woorden.”

    Hoezo is de lijn naar u vernoemd?

    „Roos is vrouwelijk, en de meeste kopers op tuincentra zijn vrouwen: daarom is de lijn naar mij vernoemd. Normaal werk ik in ons familiebedrijf op de achtergrond – ik beheer samen met mijn man de kwekerij – en nu sta ik dus op de voorgrond. Ik zit al van kleins af aan in de rozen, dus ik weet wel wat eerlijke en pure rozen zijn.”

    Waarom zie je op de labels geen rozenpredicaat zoals ADR of Excellence Rose?

    „Omdat we consumentgericht denken: predicaten en veredelaars zeggen de consument niets. Corinne’s Choice is een goed sortiment waarbij we eerlijk onze beleving en ervaring vertellen. Zodat de rozen een droom zijn die je ook wilt kopen.”

    Wat is de afzet van de nieuwe lijn?

    „Conceptmatig verkopen we voornamelijk op de Nederlandse, Duitse en Belgische markt, maar onze rozen gaan via exporteurs heel Europa door. Vandaar dat we bewust gekozen hebben voor de Engelse naam van de lijn, dat is de wereldtaal. Daarvoor zijn we ook wel geïnspireerd door andere retailmerken.”

    Foto’s: Arno Engels

     

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties