Hortipoint BelOrta: een coöperatie met consumentenmerk. Hoe werkt dat?

BelOrta: een coöperatie met consumentenmerk. Hoe werkt dat?

0

Drie jaar geleden besloot de Belgische coöperatie van groente- en fruittelers om consumentenmerken te ontwikkelen voor de producten die via haar veiling verhandeld worden en actieve promotie hiervoor te voeren. „We spelen al jaren Champions League met de kwaliteit van onze producten, maar de consumenten kenden ons niet”, zegt Division Manager Marketing Sofie Lambrecht.

Het is nog een jong verhaal”, vertelt Sofie Lambrecht als haar gevraagd wordt naar de merken van BelOrta. Zij is Division Manager Marketing bij de Belgische fusieveiling die haar basis in Sint Katelijne Waver nabij Mechelen heeft. BelOrta is in de loop der decennia ontstaan door diverse fusies van Belgische veilingen en die brachten allemaal hun eigen merken mee. „Het waren onbekende merken die elkaar kannibaliseerden. Daarom hebben we de stap gemaakt om alles onder BelOrta in de markt te zetten en dat naar de consument toe te promoten.” Het enige handelsmerk dat daarnaast is blijven bestaan is het lastenboek Flandria.

Dit artikel verder lezen?

Profiteer van onze aanbieding en ervaar het Vakblad voor de Bloemisterij!

Direct registrerenMeer informatie

Uw voordelen

  • Op de hoogte van alle vakinformatie in de sierteelt
  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

avatar