Biobest: ’Alle hens aan dek voor klantenbenadering’

Door het wegvallen van exclusief partner Arend-Sosef voor Biobest is het volgens commercieel directeur Marc Mertens bij Biobest alle hens aan dek om alle gebruikers van hun biologische producten te benaderen en hen te verzekeren van levering.

Tuinbouwtoeleverancier Arend-Sosef BV in Honselersdijk kondigde op woensdag 12 februari tijdelijke stopzetting van zijn activiteiten aan wegens financiële problemen. Als exclusief distributeur voor Biobest in Nederland speelde Arend-Sosef een belangrijke rol in de thuismarkt onder glas voor biologische bestrijding. Biobest is gevestigd in het Belgische Westerlo.

Alles voor continuïteit
Volgens Mertens is continuïteit in deze markt van het allergrootste belang. Het bedrijf heeft daarom als noodmaatregel aan al zijn bekende emailadressen een bericht gestuurd en een telefoonlijn geopend om telers er op te wijzen dat de continuïteit van de leveringen is verzekerd. Bij het bedrijf staat de telefoon roodgloeiend.
Biobest garandeert vanaf woensdag 12 februari aan alle betrokken klanten onmiddellijke voortzetting van de leveringen en ook een directe opvolging. Hierdoor zijn volgens Mertens zowel de continuïteit van de bestrijdings- (en bestuivings-)programma’s als ook de kwaliteit van het advies verzekerd.

Snel schakelen
Mertens: „In samenwerking met Arend-Sosef waren verschillende Biobest-medewerkers reeds dagelijks aanwezig in de Nederlandse markt. Zo lanceerden we in 2013 gezamenlijk verschillende nieuwe produkten. We zijn dus in staat snel te schakelen en kunnen op deze manier vermijden dat klanten van Biobest in Nederland moeilijkheden zullen ondervinden door de financiële problemen bij Arend-Sosef. Van de directie van Arend-Sosef hebben we gehoord dat we pas dinsdag 18 februari meer informatie zouden krijgen.”

Nederlandse klanten die vragen hebben kunnen rechtstreeks contact opnemen met Biobest via +32 14 25 79 84 of via email op info@biobest.be.