’Bloemen en planten zijn altijd belangrijk geweest voor Jumbo’

Bij Jumbo kan de klant op vrijdag en zaterdag terecht voor een samengesteld boeket. Dit jaar starten zestig Jumbo supermarkten met het concept Weekendbloemist en volgend jaar komen daar naar verwachting nog zo’n veertig winkels bij. Maarten van der Aa, hoofd Bloemen en Planten bij Jumbo, vertelt meer over deze service.

Foto: Jumbo

Waarom introduceert Jumbo de Weekendbloemist?
„Op vrijdag en zaterdag stellen wij boeketten samen op de winkelvloer, op maat gemaakt door een speciaal opgeleide medewerker. Met de Weekendbloemist bieden we onze klanten een extra service. Omdat we altijd een stapje extra willen zetten, zijn we met dit idee gekomen. Winkels waren enthousiast en de resultaten van de pilot waren heel mooi, dus hebben we besloten dit verder uit te rollen. Klanten waarderen de interactie met de medewerker, kunnen zelf hun bloemen kiezen, geven de gewenste grootte en vorm aan en het wordt ter plekke voor hen samengesteld.”

Hoe belangrijk is de categorie bloemen en planten voor jullie?
„Deze categorie is altijd al heel belangrijk geweest bij Jumbo. Klanten lopen onze supermarkten binnen op de afdeling bloemen en planten. Het is dus letterlijk ons visitekaartje. Wij willen onze klanten vertrouwen bieden voor speciale momenten. Verjaardag, Moederdag, voor elk moment kunnen ze bij Jumbo terecht voor mooie en kwalitatief goede bloemen. Sinds 15 jaar hebben we onze eigen binderij in Veghel. Versheid is kwaliteit en door de korte keten kunnen we dit onze klant garanderen.”

Dus de bloemen komen direct bij telers vandaan?
„Ja, wij hebben rechtstreeks contact met de kwekers. Ook dit weer vanuit het oogpunt om de keten zo kort mogelijk te houden, wat de versheid van de bloemen ten goede komt. De kwaliteit van onze bloemen wordt hoog gewaardeerd. Dat bleek onlangs nog uit ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Jumbo staat voor een goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Hoe gaat de afdeling zich de komende jaren ontwikkelen?
„De Nederlandse economie ontwikkelt zich sterk, waardoor er meer geld is voor luxe producten, waaronder bloemen. Daarnaast worden bloemen en planten steeds meer onderdeel van het interieur. We kijken vooruit en blijven doorontwikkelen om te blijven voldoen aan de veranderende behoefte van onze klanten.”

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties