Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Bloomon komt met een bio-bos

Bloomon komt met een bio-bos

0

Bloomon lanceert deze week een boeket van 100% biologische bloemen. De online bloemist zet hiermee een nieuwe stap op het gebied van duurzaamheid. De producten uit de nieuwe bio-bos zijn afkomstig van Skal-gecertificeerde telers.

„Onze ambitie is om structurele stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en hiermee ook de rest van de bloemensector te inspireren”, aldus Joris van der Els, Chief Sustainability Officer bij bloomon. „De Bio-bos is een belangrijke eerste stap in die ambitie op het gebied van het verminderen van gebruik van bestrijdingsmiddelen. We zijn trots dat we dit als eerste landelijke speler kunnen doen, zeker als je bedenkt dat minder dan 0,1% van alle bloementeelt in Nederland biologisch is. Wij hopen dat het aanbod van biologische bloemen de komende jaren zal toenemen. Dat is goed voor natuur, dier, mens en milieu.”

Skal-gecertificeerd

De afgelopen jaren hebben  kwekers waarmee bloomon samenwerkt stappen gezet op het gebied van verduurzaming van hun bedrijf. Met de lancering van de Bio-bos gaat bloomon een stap verder. „We zouden ze wel willen hebben in alle soorten en maten en het hele jaar door. Maar het aanbod van biologische bloemen van Nederlandse bodem is nog beperkt en ze zijn alleen tijdens de zomermaanden verkrijgbaar’, aldus Anton van Duijn, style director bij bloomon.

De Bio-bos is vanaf is vanaf 18 juni tot eind september verkrijgbaar. Er zijn drie edities is van elke is een beperkte oplage van tussen de 250 en 500 stuks per week beschikbaar. De Bio-bos wordt in een box van 100% gerecycled karton verpakt.

Voor de Bio-bos wordt alleen samengewerkt met Nederlandse biologische kwekers die een Skal-certificaat hebben. Een van de biologische kwekers waar bloomon mee samenwerkt voor de Bio-bos is Julian Langelaan van Op Beemster Klei in Middenbeemster.

 

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar