Vakblad voor de Bloemisterij Corona Campagne ‘Let Hope Bloom’ oogst waardering

Campagne ‘Let Hope Bloom’ oogst waardering

0

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat consumenten de campagne ‘Let Hope Bloom’ positief hebben ontvangen. De boodschap is de afgelopen maand veel gedeeld.

Bloemenbureau Holland ontwikkelde in april, samen met sectorgenoten, de bloemencampagne ‘Let Hope Bloom’. Motivaction heeft een kwantitatief onderzoek gedaan onder consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Uit het onderzoek blijkt dat de campagne veel gezien is en gemiddeld een 8,2 krijgt van de respondenten. 88% vond de campagne mooi en 84% van de consumenten vond de boodschap ‘Let Hope Bloom’ relevant. 69% van de respondenten gaf aan door de campagne bloemen en planten te willen kopen.

Het bereik van de campagne was groot. Verschillende influencers hebben de boodschap  gedeeld. Ook de internationale kranten hebben er aandacht aan besteed. Afgelopen zaterdag 16 mei was het campagnebeeld ook te zien tijdens het Eurovisie Songfestival.

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar