‘Community’ wordt grootste beweging van 2023’

    Bij trends denken mensen vaak aan kleuren en materialen. Maar door wat wordt dit nu bepaald? Trendspecialist Anouk Koreman van Concept Factory ziet een belangrijke kans voor 2023: ‘community’. Op donderdag 7 april vertelt de trendspecialist in het webinar Kickstart Trends hoe sierteeltondernemers op deze trend kunnen inspelen met marketing, communicatie en productontwikkeling.

    ‘Grote groepen in onze maatschappij zijn de laatste jaren steeds vaker tegenover elkaar komen te staan, mede veroorzaakt door corona, de klimaatcrisis, oorlogen en politieke onrust. Mensen werken thuis, eenzaamheid neemt toe en staan lijnrecht tegenover elkaar’, aldus Anouk Koreman. ‘Als tegenbeweging zien we nu herstel, waarbij de noodzaak van menselijk contact centraal staat. Deze waardetrend zien we al een langere tijd en blijft nog een tijd actueel. Dit vertaalt zich in producten, diensten en initiatieven die gericht zijn op verbinden, zoals de Kletskassa van de Jumbo en de Leidse bloemist Happy Flower, die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst heeft.’

    Webinar Kickstart Trends

    Met het webinar Kickstart Trends wil Concept Factory de ondernemersgeest van de toekomstbestendige sierteeltondernemer prikkelen en deelnemers stimuleren om vooruit te blijven kijken. Op donderdag 7 april vindt het webinar Kickstart Trends Spring/Summer 2023 plaats onder leiding van Arjan Schep (3House Productions) en Anouk Koreman. Deelnemers ontvangen een week van tevoren een fysieke toolbox met daarin vier moodboards met trendbeschrijvingen, veertig kleuren en vier pakketjes met materialen.

    Kickstart Trends zoomt twee keer per jaar in op de belangrijkste verkoopseizoenen. In september volgt het seizoen Autumn/Winter 2023-2024.

    Bron en beeld: Concept Factory

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties