De drie A’s voor sierteeltbedrijven

Sierteeltbedrijven die ertoe willen doen, moeten zich houden aan de drie A’s: Altijd relevant, Attractief (lees: trendbewust) en Amore, oftewel: aandacht en liefde hebben voor de klant. „Niets-doen is geen optie’’, zo waarschuwde trendanalist Sandra Könings op 22 maart in Zoetermeer, tijdens haar halfjaarlijkse trendlezing voor de sierteelt.

Siertelers moeten volgens Könings omdenken en bewegen, zo meldt het bloemistenvakblad Bloem en Blad. „Andere sectoren, zoals de kledingindustrie, zetten onze sierteeltproducten met veel meer lef neer dan wijzelf. Wij moeten omdenken, bewegen. Niet meer die bamboestekers. Doe de dingen eens anders.’’

’Kies en doe er iets mee’
In haar trendpresentatie Eyeopeners adviseerde Könings haar gehoor om toch vooral te bewegen. „Er zijn veel trends, die kun je niet allemaal volgen. Maar kies en doe er iets mee. En zorg ervoor dat je relevant bent.’’

„In veel uitingen wordt nu het woord ’next’ gebruikt. Dat is omdat we verder moeten. Zie het als het nieuwe punk, maar dan niet zwart en negatief maar met humor. Vooral veel humor’’, zo leidde Könings haar betoog in. „De bogen die je op dit moment in veel objecten ziet, symboliseren een nieuwe weg, een route naar een nieuwe tijd. Ook ogen staan symbool voor de huidige tijd, we willen verder kijken.’’