Deense telers blijven vernieuwen

Op IPM showden Deense kwekers hun meest recente noviteiten aan de pers. Van een langgerekte begonia Listada tot een nieuwe blauwe campanula en van een poinsettia die jongeren moet aanspreken tot geplozen potchrysanten in een 6 cm-potje.

Met deze poinsettia kunnen we het seizoen verlengen. Hij past dankzij zijn kleuren in het thema Halloween. We hopen met deze noviteit ook toegang tot jonge consumenten te krijgen. Jonge mensen kopen geen planten uit traditie, maar op basis van kleur”, vertelde account- en marketingmanager Helle Graff van het Deense veredelingsbedrijf Graff Kristensen.

De poinsettia waar zij op doelde is de Q-ismas Star Oak, onderscheidend door de oranje/zalmachtige kleur. Een herfstachtige kleur die dus ook jongeren moet aanspreken en in de herfst al verkocht kan worden. Volgens Graff is er veel vraag naar de plant.
Graff Kristensen was een van de acht Deense bedrijven die noviteiten toonden aan vijftien journalisten tijdens een speeddate op de beursvloer van IPM.

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties