Een digitaal stalletje voor de Duitse bloemist

W.K. Heijl richt zich uitsluitend op de Duitse bloemist. Ondanks dat deze markt stabiliseert, zit de groei bij het bedrijf er goed in en betrekken zij volgend jaar een nieuw en groter pand. Koen Heijl: „Zolang ik kan luisteren, hoor ik al om mij heen dat de bloemist gaat verdwijnen. Dat is absoluut niet het geval. Het is het mooiste kanaal om aan te mogen leveren.”

Als je in de kantine een bakkie haalt, zie je het gebouw ontstaan”, zegt Koen Heijl. Hij doelt op de nieuwbouw die tegenover het huidige kantoor plaatsvindt. Naar verwachting wordt het nieuwe onderkomen in december opgeleverd.

Met ruim 25.000 m2 vloeroppervlakte is het pand drie keer zo groot dan wat zij nu tot hun beschikking hebben en die ruimte hebben zij volgens Heijl hard nodig. „We hebben twee keer onze buren kunnen overnemen, maar het is hier gewoon te klein. We lopen tegen onze grenzen aan.” Met name de logistiek vindt nu niet altijd even efficiënt plaats. Dat zal straks aan de overkant geoptimaliseerd gaan worden. Net als de werkomstandigheden en faciliteiten voor het personeel.

Focus op Duitsland
Koen Heijl is in 2002 in de zaak gekomen van vader Wim. Samen met broer Bram is hij sinds 2008 eigenaar van het bedrijf. Wim heeft altijd de volledige focus op Duitsland gehad en daar houdt de jongere generatie zich aan vast. Zij beleveren uitsluitend bloemisten. „Grootschalige winkelbedrijven bedienen is een andere tak van sport. Dat past niet in ons systeem. Wij leveren geen boeketten, maar een halffabrikaat”, licht Heijl toe.

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties