‘Extra Duitse klanten voor Eelde’

Vorige week maandag vond er een ‘mega change’ plaats op locatie Eelde. Royal FloraHolland sloot Eelde aan op het concernsysteem, het fysiek veilen stopte en distributie vindt voortaan plaats door order picking. Locatiemanager Thomas Bugel verwacht dat dankzij de veranderingen Eelde veel meer koopkracht aantrekt.

Bugel: „Enerzijds hebben we een fysieke veiling met een mooi sortiment dat we snel aan kopers kunnen leveren. Anderzijds hebben kopers via KOA nu toegang tot de exportvestigingen. ”We hebben een mooi sortiment dat we snel kunnen leveren.”

Logistiek ontzorgen

Bugel vertelt dat in het verleden klanten zijn vertrokken, omdat ze op Eelde niet alles van hun gading konden vinden. Andere klanten deden een deel op Eelde en kochten elders bij.

„We hebben een mooi sortiment dat we snel kunnen leveren. Doordat klanten toegang hebben tot de exportlocaties kunnen we meer koopkracht genereren. We kunnen bovendien de logistiek voor klanten ontzorgen. Stel een klant koopt 80% in op Eelde en 20% in Aalsmeer dan kunnen wij zorgen dat de klant vanaf Eelde al zijn aankopen kan meenemen.

Bugel verwacht met name in Duitsland extra klanten te trekken.(..)

Lees hier het volledige verhaal in het digitale magazine van de Bloemisterij.

En lees hier hoe kopers in Eelde de eerste week van showcase Eelde beleefden.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties