FloraHolland voert een Facebookcampagne om bloemen te promoten voor Valentijn. De campagne heeft de slogan: Natuurlijk geef je bloemen op Valentijnsdag!
Met de Facebookcampagne, die vandaag 4 februari start, wil FloraHolland de consumenten bewust maken dat bloemen hét cadeau zijn op Valentijnsdag.
Facebookgebruikers kunnen met deze campagne hun vrienden via Facebook een virtueel bloemetje toesturen met een zelf geschreven kaartje eraan. En deze vriend kan op zijn/haar beurt ook een virtueel bloemetje versturen. Op deze manier verspreiden de virtuele bloemetjes zich over het internet naar vrienden en geliefden en dient het geven van echte bloemen aangemoedigd te worden.
Onder de Nederlandse deelnemers van de campagne verloot de veiling tien bloembonnen van €25, zodat deze winnaars bloemen kunnen kopen voor hun vader, moeder, opa, oma, buurvrouw of (geheime) liefde of zichzelf trakteren op een prachtige bos bloemen.
De Facebookpagina van FloraHolland is in een paar maanden gegroeid van 2.000 naar ruim 32.000 volgers en likes over de hele wereld.
Vanuit de FH2020 strategie wil de veiling ervoor zorgen dat meer consumenten meer uitgeven aan bloemen en planten. De Facebookcampagne voor Valentijn is hier een eerste stap in. Hoe de consumentenpromotie van FloraHolland verder vorm wordt gegeven is nog niet bekend. Dit jaar voert de veiling in ieder geval overleg met de VGB hierover.