Fysiek veilen blijft relevant voor Veiling Rhein-Maas

Voor Veiling Rhein-Maas blijft de veilklok met een fysieke presentatie van de producten in de afmijnzaal belangrijk, ook wanneer het toenemende belang voor de digitale verkoopkanalen een langzaam veranderend gebruiksgedrag laat zien. „Klanten en aanvoerders vinden ook in de toekomst de fysieke veiling belangrijk,”, zegt directeur Uwe Bedenbecker.

„Zowel de resultaten van het klantenonderzoek 2016 alsook de eerste resultaten van het zojuist afgesloten aanvoerdersonderzoek 2017 laten zien, dat klanten en aanvoerders van Veiling Rhein-Maas ook in de toekomst de fysieke veiling belangrijk vinden. Voor het grootste deel van de klanten blijft de inkoop ter plaatse nog steeds relevant”, aldus Bedenbecker.

„De klanten van de veiling stellen het zeer op prijs, bloemen en planten tegelijkertijd in één afmijnzaal `in één opslag´ in te kopen alsook de producten persoonlijk in ogenschouw te nemen. In de toekomst is het voor beide doelgroepen interessant, de producten aanvullend via een webshop te kunnen verkopen of in te kopen.”

Veiling Rhein-Maas gaat de resultaten van het dit jaar gehouden aanvoerdersonderzoek in de komende weken gedetailleerd analyseren en daaropvolgend maatregelen afleiden, om de marktplaats verder te verbeteren. Een eerste resultaat van het aanvoerdersonderzoek 2017 is een duidelijke toename van de tevredenheid van de aanvoerders met Veiling Rhein-Maas.

„Onze marktplaats biedt klanten en aanvoerders met klokverkoop en Kopen-Op-Afstand, klokvoorverkoop en klokservice een optimale combinatie voor de organisatie van de individuele in- en verkoop”, licht Marc Schax, directeur van Veiling Rhein-Maas, toe. „Daarnaast heeft de invoering van het concept `Kwaliteitscoaching´, de doelgerichte ondersteuning van aanvoerders voor een kwaliteitsverbetering van hun producten, tot een daling van de herkeurquote bijgedragen.”

De regelmatige aanwezigheid op vakbeurzen rendeert: Veiling Rhein-Maas heeft in 2017 al 40 nieuwe klanten ingeschreven, waaronder ook enkele nieuwe klanten uit Kroatië, Roemenië, Tsjechië en Estland. De ingeslagen weg van groei in Oost-Europa kan zodoende worden voortgezet. Het werk van de afdeling relatiebeheer, begin 2017 speciaal voor de Oost-Europese markt versterkt, draagt voor een groot deel aan de groei van de marktplaats bij.

guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
henk draagvlak
henk draagvlak
6 jaren geleden

slimme veiling ! waar de nederlandse afbreek methode aan de gang is gaat rhein-maas dadelijk vol door ! hulde en voor degene die dadelijk afhankelijk worden van webshops , waterdrinker etc etc veel sterkte en je zal nog met tranen in de ogen terug gaan denken aan de veilingklokken !!!!!!!