HortiContact trekt 14.000 bezoekers

HortiContact trok dit jaar ruim 14.000 bezoekers, dit ligt op eenzelfde niveau als in 2018. De jaren daarvoor lag het aantal nog ruim boven 16.000.

De beursorganisatie legt de laatste jaren de focus meer op kennisoverdracht en innovatie, alhoewel netwerken en ontmoeten belangrijke speerpunten blijven. „Voor bezoekers en exposanten is HortiContact een belangrijk contactmoment, maar wij willen de glastuinbouwsector meer bieden. En daar is behoefte aan, kijk alleen al naar de toeloop op de innovatieroute”, zegt Mariëlle Schonewille, Head of Horticulture namens beursorganisator Easyfairs.

Twee nieuwe initiatieven op HortiContact waren dit jaar de themagebieden Fossielvrij Plaza en Soft Fruit Experience met lezingen en pitches in de kennispaviljoens. Naast een innovatieroute was er ook een themaroute ‘HortiPackaging’. „Zowel de nieuwe initiatieven als de aangeboden themaroutes vielen in de smaak bij bezoekers. Dit willen we voor komende edities verder uitwerken”, aldus Schonewille.

Een tip van de sluier is al gegeven: in 2020 komt er geheel nieuwe indeling. De vooral speelsere indeling krijgt nog meer themagebieden, waaronder volgend jaar aandacht voor alles rond de teelt van cannabis.

Meer weten welke kennis er dit jaar te vergaren viel, lees aanstaande vrijdag 1 maart de Bloemisterij.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties