Vakblad voor de Bloemisterij Corona Jaap Laan: ’Nu wil ik doorpakken met BOLT Amsterdam’

Jaap Laan: ’Nu wil ik doorpakken met BOLT Amsterdam’

0

De coronacrisis is een goede leerschool voor Jaap Laan geweest. In een paar weken tijd heeft hij vijf miljoen tulpen aan de consumenten verkocht onder het label BOLT Amsterdam. „We hebben veel bekendheid gegenereerd. Nu wil ik door”

BOLT Amsterdam is eind 2019 door Jaap Laan opgericht, met als doel om dit seizoen tulpen mét bol aan de vakhandel te verkopen. Dit liep anders. Door de coronacrisis draaiden tulpen van het familiebedrijf Laan Tulips door en om de schade te beperken besloot hij pakketten met 200 tulpen te verkopen aan de consument. „Het liep eigenlijk uit de hand. Het was direct druk. In een paar weken tijd zijn er 5 miljoen tulpen de deur uitgegaan. Mijn concept is eigenlijk gekaapt door de crisis.”

Laan geeft aan dat door wil pakken met het concept BOLT Amsterdam. „Ik ben mij ervan bewust dat een deel van de tulpen uit empathie is gekocht of door de scherpe prijsstelling. Maar veel consumenten hebben kennis kunnen maken met het concept en met kwaliteitstulpen. Oók de mensen die voorheen altijd hun bosje tulpen in de supermarkt kochten”, zegt Laan.

Benieuwd naar zijn plannen? En hoe het afgelopen weken ging? Het artikel verschijnt vrijdag in het Vakblad voor de Bloemisterij en is ook alvast hier te lezen.

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar