Klokvoorverkoop Veiling Rhein-Maas neemt rap toe

Het digitale verkoopkanaal klokvoorverkoop van Veiling Rhein-Maas kan rekenen op een toenemende belangstelling en wordt door steeds meer aanvoerders van Veiling Rhein-Maas voor de presentatie en de verkoop van hun producten gebruikt. Ook van de kant van de klanten neemt de interesse toe.

Inmiddels hebben bijna 500 klanten toegang tot deze online inkoop vóór de veiling en steeds meer klanten loggen dagelijks in, om het toenemende aanbod – dat dagelijks ondertussen meer dan 1000 partijen omvat – te bekijken en in te kopen.

In totaal is het aantal dagelijkse transacties ook tot boven de 1000 gestegen. In mei kon bovendien een nieuw hoogtepunt voor klokvoorverkoop worden bereikt. Op twee dagen werd telkens een omzet van meer dan €100.000,- gerealiseerd.

Aanvoerders van Veiling Rhein-Maas die hun producten via klokvoorverkoop willen aanbieden, hoeven alléén maar in de elektronische aanvoerbrief (EAB) hun verkoopprijs in te vullen en een actuele productfoto toe te voegen. Vervolgens kunnen klanten tot 30% van deze partij reserveren. De prijs van de producten voor klokvoorverkoop, die met de EAB wordt meegestuurd, wordt door het systeem automatisch verwerkt en in het digitale aanbod voor klokvoorverkoop na het versturen van de aanvoerbrief direct overgenomen.

Aanvoerbrieven voor klokvoorverkoop moeten vóór 14:00 uur verstuurd zijn, opdat de klanten van Veiling Rhein-Maas de aangeboden producten in A1-kwaliteit vanaf 14:00 uur ´s middags op de dag vóór de veiling tot 5:00 uur `s morgens voor het begin van de veiling kunnen reserveren.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties