Koopavond in binnensteden weer meer in trek

    De consument gaat weer wat meer naar de binnensteden op koopavond. Na een jarenlange daling waren er dit eerste halfjaar op donderdagavond 4% meer bezoekers dan in 2017. Op vrijdag was dit zelfs 9% meer.

    Dit meldt Retailnews op basis van een onderzoek van Bureau RMC (Retail Management Center) uit Amsterdam. De afgelopen jaren liep de populariteit van de koopavond steeds verder terug: met 40% op donderdag en zo’n 25% op vrijdag. Met de voorzichtige opmars in het eerste halfjaar lijkt het dieptepunt volgens de onderzoekers bereikt te zijn. De stijging ligt vooral in het tweede kwartaal. In het eerste kwartaal lagen de bezoekersaantallen op het niveau van dat van de eerste drie maanden van 2017.

    De stijgende populariteit van de koopavond is volgens Bureau RMC opvallend omdat het totaal aantal bezoekers in de winkelstraten juist is gedaald. In het eerste halfjaar zijn 1,6% minder mensen geteld dan in dezelfde periode vorig jaar.

    Bron: Retailnews/Bureau RMC | Foto: Shutterstock

     

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties