Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Landgard breidt herkomstcertificering uit naar Nederlandse producten

Landgard breidt herkomstcertificering uit naar Nederlandse producten

0

Kwaliteitsproducten van de Nederlandse bij Landgard aangesloten bedrijven  zijn nu als ‘Gekweekt in Nederland’ te herkennen. Na de introductie en de uitbreiding van het label ‘Gekweekt in Duitsland’ voor de Duitse productie van nationale en regionale aangesloten bedrijven van Landgard begint Landgard nu met een vergelijkbare herkomstcertificering voor de Nederlandse aangesloten bedrijven.

Landgard breidt de gevestigde certificering ‘Gekweekt in Duitsland’ nu ook uit naar de producten van de aangesloten bedrijven uit het buurland Nederland, zodat de handel zijn klanten een beter overzicht over de herkomst van de aangeboden producten kan bieden. De kwaliteitsproductie van het groeiend aantal Nederlandse telers van Landgard is vanaf nu in één oogopslag als ‘Gekweekt in Nederland’ herkenbaar. In de focus staan daarbij vooral bij de start typisch Nederlandse kwaliteitsproducten uit het bloemen- en plantensegment, zoals tulpen, bolgewassen of kamerplanten.

Met de nieuwe certificering zet Landgard zich consequent in voor producten van Europese telers en de productie in Europa met een eenduidige herkomstbeschrijving. “Consumenten willen tegenwoordig weten waar de producten vandaan komen die ze kopen. Wij kunnen met trots zeggen waar met hart en ziel en knowhow hoge kwaliteitsproducten worden geproduceerd en waar ze in Europa vandaan komen”, aldus Armin Rehberg, voorzitter van het bestuur van Landgard.

In de testperiode kochten klanten producten die onder het label ‘Gekweekt in Duitsland’ werden aangeboden en gepresenteerd, circa 35 procent vaker dan identieke producten zonder verwijzing naar het concept. “Dit is een goede reden voor ons om onze herkomstcertificering consequent verder uit te breiden. Ook in de groene branche zijn er prachtige, hoogwaardige producten die direct ter plaatse in onze buurlanden volgens hoge Europese kwaliteits-, milieu- en maatschappelijke standaarden worden geproduceerd. Deze kwaliteitsproducten van onze Nederlandse telers plaatsen wij gecertificeerd met de nieuwe campagne ‘Gekweekt in Nederland’ in het middelpunt”, aldus Armin Rehberg.

Reageer op dit artikel

avatar