Marketingtips voor de sierteeltsector: ‘begin gewoon ergens’

Een online marketingstrategie bedenken en opzetten: voor veel sierteeltbedrijven is dat best lastig. Daarom hield beroepsvereniging NIMA vorige week het Sierteelt Marketing Event over dit thema. Topmarketeer Marieke Heesakkers was één van de sprekers en gaf wat tips voor de sierteeltsector.

Heesakkers haalde in 2015 een plek in de lijst van honderd beste marketeers van Nederland. Ze werkt eigenlijk in de deurenbranche, bij Berkvens Deursystemen, maar wist toch de aandacht vast te houden van het publiek op het Sierteelt Marketing Event over online marketing en dataonderzoek. Hier kwam Heesakkers voor het eerst in aanraking met deze sector en de mensen die er werken.

Tegen Vakblad voor de Bloemisterij zegt ze: „Deelnemers kwamen naar me toe en vertelden dat ze het lastig vinden om collega’s te overtuigen om dataonderzoek te doen en een online marketingstrategie op te zetten. In de deurenbranche worstelen marketeers met hetzelfde probleem. Marketeers zijn vaak nog voorzichtig en weten niet zo goed waar ze moeten beginnen. Maar ik heb een aantal deelnemers moed ingepraat om gewoon ergens te beginnen.”

Topmarketeer Marieke Heesakkers was één van de sprekers tijdens het Sierteelt Marketing Event op donderdag 23 september.

Meer tips van Marieke Heesakkers en hoe online marketing in haar sector eruit ziet, kunt u lezen in de nieuwe editie van Vakblad voor de Bloemisterij. Nummer 39 ligt vanaf vandaag voor u klaar. Op mijnbloemisterij.nl kunt u dit artikel en de rest van het magazine ook online lezen.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties