Meerderheid klanten niet tevreden over FloraHolland

Uit het tevredenheidsonderzoek van FloraHolland blijkt dat klanten niet zo tevreden zijn over FloraHolland. De resultaten onder de leden zijn positiever.

Het tevredenheidsonderzoek is uitgevoerd onder 580 leden en 180 klanten. Zij gaven allen hun mening over de veilingorganisatie. Het blijkt dat leden tevreden zijn over de huidige dienstverlening; zij hebben vertrouwen in FloraHolland. Een meerderheid (69%) staat achter de nieuwe koers. Wel vindt een flink deel van de leden dat zij te weinig zeggenschap hebben.

Klanten hebben minder vertrouwen in de veiling. Uit onderzoek blijkt dat 53% van de klanten niet tevreden is over de dienstverlening van FloraHolland. Volgens hen moet de veiling hen meer ondersteunen in het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen. Ook is er niet veel draagkracht voor de nieuwe koers die de veiling wil gaan varen.

FloraHolland meldt dat de relatie met klanten speciale prioriteit en aandacht verdient de komende tijd. Volgende maand gaat de veiling met de verbeterpunten aan de slag.