Minder kijkers voor Hollands Beste Bloemstylist

De eerste aflevering van Hollands Beste Bloemstylist is op zondag 13 september door 378.000 mensen bekeken. Dit is minder dan in het vorige seizoen.

Zondag 13 september is het tweede seizoen van Hollands Beste Bloemstylist van start gegaan. In totaal keken er 378.000 mensen naar de uitzending en dit is minder dan het vorige seizoen. Toen keken er, naar het einde toe, zo’n 800.000 mensen. „De kijkcijfers lagen lager. Dit jaar is het programma op zondag geprogrammeerd, tegen woensdag vorig jaar. Dat geeft een ander beeld, want zondag is een dag met veel concurrentie van andere programma’s. Vorig jaar liepen de kijkcijfers op per aflevering, dat hoort ook bij zo’n programma waarin mensen tegen elkaar opnemen en er elke aflevering iemand afvalt”, aldus FloraHolland.

Het progamma wordt gesponsord door FloraHolland, Bloemenbureau Holland en VBW. Er is een promotiecampagne ontwikkeld. Zo’n vierhonderd bloemisten hebben het promotiemateriaal besteld en haken in op programma door het ‘Boeket van de Week’ te verkopen.

Hollands Beste Bloemstylist wordt uitgezonden door SBS6, op zondag 19:30 uur.