Moederdagomzet van €15,4 miljoen via Veiling Rhein-Maas

In de week voor Moederdag werd er via Veiling Rhein-Maas een omzet van €15,4 miljoen gerealiseerd. Het was de op één na hoogste totaalomzet in de Moederdagweek sinds de oprichting van de joint venture in 2010.

De omzet werd gemaakt in vijf dagen. Veiling Rhein-Maas was namelijk in tegenstelling tot de exportvestigingen van FloraHolland ook met Hemelvaart open. De veiling noemt dat een juiste beslissing getuige de grote aantallen klanten in de afmijnzaal in Straelen-Herongen alsook via het systeem van Kopen-Op-Afstand.
Bijzonder populair bij Veiling Rhein-Maas waren in de week voor Moederdag de kwalitatief hoogwaardige producten, die onder het predicaat `Premium Qualität´ exclusief bij de veiling verkocht worden. Bovendien was ook de vraag naar pioenen, de eerste bloemen die op de velden worden geproduceerd, gemengde boeketten, rozen, schalen en arrangementen, bloeiende kamerplanten alsook terrasplanten bijzonder hoog.

Veiling Rhein-Maas zegt vooral blij te zijn met het stijgende gebruik van klokvoorverkoop, waarvoor voor de afgelopen woensdag het tot nu toe grootste aanbod werd aangemeld.

In 2016 lag de jaaromzet die via Veiling Rhein-Maas werd gerealiseerd iets boven de €350 miljoen.