Nieuwe ambassadrice voor orchidee in Nederland

Interieurstyliste Lindy de Graaf is de Nederlandse ambassadrice van orchidee voor 2018. Ze volgt Vivian Reijs op als ‘gezicht in Nederland’ van de EU-campagne ”We feel better around orchids: show who you are”.

De gedachte achter de door de Europese Unie gecofinancierde driejarige campagne, die begon in 2016, is dat orchideeën kunnen laten zien wie je bent. Er is altijd wel een orchidee voor elke persoonlijkheid, gelegenheid en interieur. De focus in het laatste jaar van de campagne komt nadrukkelijker te liggen op interieur. Daarom is in de vier focuslanden, Nederland, Groot-Brittanië, Duitsland en Frankrijk een nieuwe ambassadrice aangesteld. Voor Nederland maakt tv-persoonlijkheid Vivian Reijs na twee jaar plaats voor interieurstyliste Lindy de Graaf.

Lindy de Graaf heeft inmiddels al een bericht gepost op haar Instagram-account. Een foto van phalaenopsis tussen enkele andere planten in haar woning. Ze schrijft: ”Waarom er ineens orchideeën in ons huis staan? Naast dat dat enorm de zomer in huis haal en ik daar heel blij van word, heeft dat nog een reden. Daarover later meer!”

Reijs was vooral actief op Instagram
Vivian Reijs is officieel al sinds januari geen ambassadrice meer voor de promotiecampagne. In januari 2018 plaatste ze nog wel een foto op haar Instagram-account. Een foto van een paphiopedilum met de begeleidende tekst ” Sometimes less is more! Orchidee ik hou ervan”.  Reijs de afgelopen twee jaar maandelijks een foto van een orchidee gepost. Het communicatiebureau Weber Shandwick, dat zorgdraagt voor de uitvoering van de EU-campagne, houdt bij wat ze doet op internet en social media, maar de ambassadrice is vrij in de manier waarop ze orchidee onder de aandacht brengt.
Reijs was lijfelijk o.a aanwezig op een bijeenkomst van Orchidee Nederland in 2016 en dat jaar doopte Sion in haar bijzijn op de Trade Fair orchidee ‘Vivion’, vernoemd naar de ambassadrice. In 2017 was de presentatrice weer aanwezig in de stand bij Sion, ditmaal om de vrijwilligersactie van de veredelaar extra voor het voetlicht te brengen.
Op de site van Reijs, vivonline.nl, zijn afgelopen twee jaar drie berichten verschenen die gerelateerd zijn aan haar ambassadeurschap voor orchidee.

In 2018 zijn nog geen events met orchidee gehouden. Er komt wel iets, maar informatie daarover staat nog onder embargo vanuit de EU.

Enkele posts van Vivian Reijs op haar Instagram-account met orchidee in de hoofdrol:

 

EU-campagne in periode 2016-2018
De driejarige promotiecampagne “We feel better around orchids” loopt van januari 2016 tot en met december 2018. Het is een initiatief van Bloemenbureau Holland en wordt mede gefinancierd door de Europese Unie. Het doel van de campagne is om consumenten in Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland op de hoogte te stellen van de veelzijdigheid van de orchidee, om ze zodoende te inspireren en om bekendheid en verkoop te stimuleren. Meer informatie is te vinden op www.orchidsinfo.eu en op diverse social mediakanalen na het intikken van de zoekterm ‘orchidsinfo’
De collega-ambassadrices van Lindy de Graaf in 2018 zijn: Sarah Akwisombe (Groot-Brittannië), Monika Abts (Duitsland) en Justine Jeannin (Frankrijk).

 

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties