Omzet Veiling Rhein-Maas nagenoeg gelijk aan vorig jaar

Veiling Rhein-Maas realiseerde in de eerste helft van 2019 een productomzet van bijna €198 miljoen. Dat is nagenoeg gelijk aan het niveau van vorig jaar. De weersomstandigheden waren één van de doorslaggevende factoren voor de verkoop.

Het koele voorjaar leidde bij Veiling Rhein-Maas tot een verschuiving in het aanbod, waardoor sommige producten later dan gebruikelijk op de markt werden gebracht. Daarnaast leidden de hoge temperaturen in juni tot een geringere navraag, wat een negatief effect had op het positieve resultaat van de veilingklok over de eerste vijf maanden, vooral bij de tuinplanten. Moederdag was bijzonder positief voor de snijbloemen, want het was de omzet sterkste Moederdagweek sinds de oprichting van het bedrijf in 2010.

Bij de snijbloemen waren vooral pioenen veel gevraagde producten bij de klanten van de marktplaats. Zo werden bij Veiling Rhein-Maas in het tweede kwartaal van 2019 circa 20 % meer pioenen verkocht tegen aanzienlijk betere prijzen dan in dezelfde periode vorig jaar. gerbera, anjer en lisianthus waren ook gewild als snijbloemen. Daarnaast hebben de boomkwekerijproducten bij de tuinplanten zich in het tweede kwartaal van dit jaar positief ontwikkeld.

Snellere distributie

Veiling Rhein-Maas heeft snellere en extra elektrotrucks in de logistiek ingezet en meer eigen vaste medewerkers in dienst genomen, wat leidde tot een positief resultaat – een snellere distributie dan in dezelfde periode vorig jaar. De webshop van Veiling Rhein-Maas bevindt zich in de laatste testfase.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties