Oudere generatie is ‘booming business’ voor bedrijven

Dat ouderen veel aan bloemen en planten besteden, is bekend. Op het Sierteelt Marketing Event van Nima was te horen dat deze doelgroep nog veel meer kansen biedt voor bedrijven. Edgar Keehnen gaf tips over hoe je deze generatie mee kan nemen in de marketingstrategie.

Woensdag 27 maart was de tweede editie van het Sierteelt Marketing Event, georganiseerd door Nima Community Foodchain & Agrimarketing. Edgar Keehnen gaf daar een presentatie over de vergrijzing en hoe je dit als bedrijf kunt verzilveren.

Keehnen is gespecialiseerd in vijftigplusmarketing: hij is docent, auteur van zes boeken en heeft zijn eigen marketingbureau Grey Ocean. Keehnen geeft aan dat meer dan de helft van de volwassenen in Nederland nu een leeftijd heeft van vijftig jaar of ouder. „Als je daar niets mee doet, dan verlies je omzet. Elke organisatie moet hier rekening mee houden”, zo pleitte Keehnen. De komende jaren zet te vergrijzing door. In 2045 zal dit op zijn top zijn.
Niet alleen in aantal zijn ouderen een belangrijke doelgroep. Het is ook een generatie die veel te besteden heeft. Keehnen stelt dus dat bedrijven deze groep niet over het hoofd moeten zien. Zij zouden hier bewust producten of diensten voor kunnen ontwikkelen. „Het is echt booming business.”

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties